/Files/images/baner/image.png

Виховна робота в ХЗОШ №151


Виховна робота в ХЗОШ №151 здійснюється згідно річного плану, планів спільної роботи з Управлінням патрульної поліції у місті Харкові Департаменту патрульної поліції, Слобідськім РВ у місті Харкові ГУ ДСНСУ у Харківській області, службою у справах дітей Слобідського району Управління служби у справах дітей Департаменту праці та соціальної політики Харківської міської ради, Харківським міським центром зайнятості, Слобідською районною наркологічною службою, Слобідськім відділом ГУ національної поліції в Харківської області, центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, які спираються на основні нормативні документи: Конституцію України, Конвенцію ООН про права дитини, закони України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», програму «Основні орієнтири виховання учнів 1-11-х класів загальноосвітніх навчальних закладів України» та інші важливі документи.

На методичних об’єднаннях класних керівників аналізуються та обговорюються основні заходи та нормативні документи стосовно виховної роботи.

Формування в учнів національної свідомості і самосвідомості, ціннісного ставлення до суспільства і держави, національно-патріотичне виховання учнівської молоді було й залишається пріоритетним у системі виховної роботи школи.

В школі створені «Куточки Української державності», до яких входять Прапор, Герб і Конституція України. Куточки поповнюються матеріалами, що пов’язані з основними подіями в Україні і відповідають віковим особливостям учнів. У навчальних кабінетах оформлені куточки народної символіки.

З метою популяризації діяльності органів місцевого самоврядування в Україні проводиться конкурс для дітей та молоді «Місцеве самоврядування – це ми!», в якому беруть участь учні нашої школи.

Учитель історії Антоненко Л.Ю. разом з дітьми бере активну участь у Всеукраїнському конкурсі учнівських робіт «Історія і уроки Голокосту».

Військово-патріотичне виховання реалізується через відзначення важливих дат: Дня партизанської слави, річниці визволення України від нацистських окупантів, Дня збройних сил України, Дня захисника України. До цих дат випускаються стіннівки, проводяться уроки мужності, години спілкування.

Класні керівники разом з дітьми проводять тематичні заходи, присвячені Міжнародному дню рідної мови, аварії на Чорнобильській АЕС, уроки мужності, присвячені Дню Перемоги над нацизмом. Напередодні річниці Перемоги відбуваються волонтерські та соціальні акції щодо вшанування ветеранів війни та збереження пам’яті про загиблих.

Учні школи беруть участь в різноманітних конкурсах дитячої творчості. Найбільш актуальні події країни, міста, школи висвітлюються в шкільний газеті учнівського самоврядування.

Ціннісне ставлення до сім'ї, родини, людей реалізовувалось шляхом проведення благодійних акцій: «Допоможи ближньому»,Червоного хреста та відвідування ветеранів вдома напередодні 9 травня. Родинно-сімейне виховання здійснюється не тільки через роботу з дітьми, коли будуються родинні принципи співжиття, а й через роботу з батьками під час відвідування вдома, проведення бесід, батьківських зборів.

З метою з’ясування суті поняття «толерантність», розвитку терпимості та доброзичливості, вміння прислухатися до думки інших, засвоювання навичок толерантної поведінки в рамках Тижня толерантності проводиться багато різноманітних заходів з урахуванням вікових особливостей учнів.

В період проведення тижня «Милосердя», присвяченому Міжнародному дню інвалідів проводяться конкурси малюнків, виховні години, круглі столи, бесіди та акції милосердя.

Ціннісне ставлення до праці передбачає усвідомлення дітьми та учнівською молоддю соціальної значущості праці, розвинену потребу в трудовій активності, ініціативність, схильність до підприємництва; розуміння економічних законів і проблем суспільства та засобів їх розв’язання, готовність до творчої діяльності, конкурентоспроможності й самореалізації за умов ринкових відносин, сформованість працелюбності як базової якості особистості. З учнями школи постійно проводяться бесіди професійно-орієнтаційного характеру, здійснюються екскурсії до закладів вищої освіти, технікумів, коледжів; діти постійно залучаються до суспільно-корисної праці по впорядкуванню прилеглої та закріпленої території. Шкільний психолог Вербенець Т.М. проводить постійну роботу з оновлення стенду «Барометр професій» (згідно спільного графіку роботи з Центром зайнятості).

В квітні в рамках всесвітнього дня охорони праці учні беруть участь в районному конкурсі дитячого малюнка «Охорона праці очима дітей».

Ціннісне ставлення до природи формується у процесі екологічного виховання. Дбайливе ставлення до природи, участь у екологічних акціях – показник екологічного виховання учнів в школі.

На базі Національного університету міського господарства ім. О.М. Бекетова кожен рік відбуваються урочисті «Бекетовські читання», в ході яких лідери учнівського самоврядування нашої школи презентують власні бізнес-проекти. В грудні-січні учні школи беруть активну участь у районній виставці «Новорічна феєрія», яка організовується ЦДЮТ № 4.

Ціннісне ставлення до культури і мистецтва реалізується через різноманітні форми роботи.

Традиційне проведення пісенного фестивалю сприяє творчому розвитку дітей. За ініціативою лідерів Шкільної республіки в школі також традиційним став «Поетичний конкурс». В школі проводяться заходи, присвячені річниці з дня народження Т.Г. Шевченка (виховні заходи, літературні вікторини, свята). За ініціативою лідерів Шкільної республіки проводиться конкурс серед учнів молодшої школи «Юні принц та принцеса школи» . Тупкаленко Т.Є. разом з дітьми свого класу кожен рік представляють театральну виставу, яку із задоволенням дивляться учні школи, їх батьки та вчителі. Важливим показником естетичного виховання є відвідування театрів, музеїв, бібліотек. Учні 1-11-х класів найчастіше дивляться театральні вистави та концертні програми театрів ХНАТОБ, «Мадригал», ТЮГ, ККЗ «Україна», театру музичної комедії.

Ціннісне ставлення до себе передбачає сформованість у зростаючої особистості вміння цінувати себе як носія фізичних, духовно-душевних та соціальних сил. Воно є важливою умовою формування у дітей та учнівської молоді активної життєвої позиції. Кожний вид роботи сприяє розвитку цієї складової виховної діяльності, але найбільш дієвими є: місячник з правил дорожнього руху, бесіди з попередження дитячого травматизму, «Я обираю здоровий спосіб життя», Тиждень правових знань, Всеукраїнський урок права.

Кожен рік проводиться Єдиний правовий день, під час якого учні зустрічаються зі спеціалістами служби у справах дітей, ЦСССДМ, Центром зайнятості, представниками національної поліції, лікарем-наркологом.

В жовтні проводяться уроки електробезпеки з метою попередження нещасних випадків при використанні електроенергії в побуті, під час дозвілля та у громадських місцях.

Напередодні канікул проводиться «Тиждень безпеки життєдіяльності». Діти беруть участь у конкурсі малюнків «Зробимо життя безпечним», Всеукраїнському конкурсі дитячих малюнків на протипожежну та техногенну тематику, заходах, присвячених Міжнародному дню боротьби зі СНІДом.

В травні на території другої державної підпорядкованої рятувальної частини Слобідського районного відділу ГУ ДСНС відбуваються районні відбіркові змагання з пожежно-прикладного спорту, в яких беруть участь учні старших класів нашої школи.

Шкільне самоврядування стало більш ініціативним та активним , про що свідчать різноманітні відзнаки та нагороди міського рівня.

У процесі виховання класний керівник керується особистісно-орієнтованим підходом до здібностей, нахилів кожної дитини, тим самим створюючи умови для їх саморозвитку, самовдосконалення, самореалізації на основі національних та загальнолюдських цінностей.

Кiлькiсть переглядiв: 296